Ik ben nog geen cliënt

Home
/
Ik ben nog geen cliënt

Hoe kunnen we je helpen?

ASP Thuiszorg is prezo gecertificeerd

Zo vraag je hulp aan

1. Vind de hulp die je nodig hebt

Bekijk welke hulp aansluit bij jouw behoeftes en wat ASP Thuiszorg voor jou kan doen.

2. Check of jij hulp kunt krijgen

Bekijk of je mogelijk hulp vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) kunt krijgen.

Alleen vanuit deze gemeentes kunnen we wmo leveren:

- Geldrop-Mierlo
- Heeze-Leende
- Nuenen-Son & Breugel
- Eindhoven

PGB kunnen we in iedere gemeente leveren

3. Ga naar het Wmo-loket

Wil jij hulp van ASP Thuiszorg? Dan heb je een Wmo-indicatie nodig. Die vraag je aan bij het Wmo-loket in jouw gemeente.

Alleen vanuit deze gemeentes kunnen we wmo leveren:

- Geldrop-Mierlo
- Heeze-Leende
- Nuenen-Son & Breugel
- Eindhoven

PGB kunnen we in iedere gemeente leveren

4. Kies een zorgorganisatie

Jouw gemeente laat weten of je in aanmerking komt voor hulp vanuit de Wmo. Je hoort dan welke soort hulp en via welke organisaties je hulp kunt krijgen. Daarna kies jij zelf welke organisatie jou gaat helpen.

Kies je voor ASP Thuiszorg, dan meldt de gemeente je bij ons aan. Daarna bellen of e-mailen wij jou met meer informatie.

Veelgestelde vragen

Onze thuishulpen en begeleiders willen jou zoveel mogelijk vrij laten in hoe jij woont en leeft, maar er zijn een paar regels die voor alle cliënten gelden. Het is namelijk belangrijk om het onderling vertrouwen niet te schaden. Daarom hebben wij voor jou als cliënt enkele gedragsregels opgesteld.

Geef dit uiterlijk 24 uur voor aanvang van het zorgmoment door aan jouw planbureau.

Ga in gesprek met de interne klachten-functionaris ASP Thuiszorg

 
Kom je er niet uit met de thuishulp of zorgcoördinator? Meld jouw klacht dan bij de interne klachtenfunctionaris van ASP Thuiszorg. Na jouw melding neemt deze persoon binnen 10 werkdagen contact op. De klachtenfunctionaris behandelt de klacht altijd telefonisch en streeft naar afhandeling van de klacht binnen 2 weken, afhankelijk van de complexiteit van de klacht. In overleg kan dit verlengd worden met 4 weken. ASP Thuiszorg kan jouw klacht niet altijd oplossen.

Je kunt jouw klacht schriftelijk sturen naar:

ASP Thuiszorg
Nuenenseweg 139
5667 KP Geldrop

Of stuur een e-mail naar: naomi@aspthuiszorg.nl

Het kan gebeuren dat er schade ontstaat tijdens het werk. Hieronder lees je hoe je schade meldt en wat de voorwaarden zijn.

Stappenplan aanmelden schade

Materiële schade is schade die direct in geld is uit te drukken. Bijvoorbeeld schade aan jouw spullen. Deze schade meldt je zo:

  1. Meld de schade bij jouw zorgcoördinator. Doe dat binnen 14 dagen na het ontstaan van de schade.
  2. Bewaar het voorwerp dat beschadigd is als bewijs. Bewaar het tot de schade is behandeld en afgerond.
  3. Je ontvangt van de zorgcoördinator een brief met instructie hoe je de schade moet aanmelden.
  4. Zodra de schade in behandeling is genomen door de schade-expert ontvang je hiervan bericht.
Vergoedt ASP Thuiszorg jouw schade?

Als er door bewezen schuld van ASP Thuiszorg schade ontstaat. Je komt alleen in aanmerking voor een vergoeding als je de stappen hierboven volgt. Onderstaande voorwaarden beslissen of ASP Thuiszorg jouw schade betaalt. Hiervoor gelden ook de algemene voorwaarden.  ASP Thuiszorg betaalt geen schade:

  • Als wij de werkzaamheden niet goed kunnen uitvoeren door het ontbreken van de juiste producten, middelen en/of onjuist bevestigde onderdelen.
  • Als je de schade niet meldt zoals uitgelegd eerder op deze pagina.
  • Als de ontstane schade een gevolg is op een al bestaande schade.
  • Als andere mensen dan jijzelf (of jouw huisgenoten) schade lijden.
  • Overige zaken waarbij de schade-expert beoordeeld dat ASP Thuiszorg niet aansprakelijk is.
Beoordeling van jouw schade

Aan de hand van de ontvangen informatie zal ASP Thuiszorg jouw eventuele schadevergoeding bepalen. Je wordt hierover schriftelijk geïnformeerd.